۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

خدابخش و وب سایت معروفش

بیش از دو ماه از افتتاح سایت قزوین امروز گذشته است و در همین مدت کم در حالی که هنوز فرآیند تکمیل آن به اتمام نرسیده است مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کرده است.
علیرضا خدابخش با توسعه ایده ی لینکدانی وبلاگ خودش "گریز" - که قبلا لینکهای مربوط به استان و خارج استان را با انتخاب خود در آن قرار می داد- به طرزی که هر شخص دیگری می تواند لینکهای مورد نظرش را در آن جای دهد، وب سایتی ایجاد کرد که به گفته خودش تحولی در عرصه رسانه های مجازی استان است. ابتکار جالب خدابخش در امکان ثبت نام به هر دو صورت یعنی با نام واقعی و نام مستعار ضمن اینکه به نحوی فضای آزادی را در اختیار کاربران قرار داد تا حتی با ایجاد هویت مجازی از خودسانسوری و حبس طرز تفکر خود پرهیز کنند، از طرف دیگر امکان نظارتی بیشتری را نیز در اختیارمدیر سایت قرار داد.
قزوین امروز با تکیه بر اصولی که خدابخش در همان سایت هم ذکر کرده است، بازتاب دهنده نظرات مختلف و محل مناظره دیدگاه های متفاوت شد، خدابخش با پشتوانه ی همین اصول در مقابل فشار شدید منتقدانی که سرسختانه مخالف قرارگرفتن برخی لینکها و تایید نظرهای برخی کاربران بودند، مقاومت کرد و بالاخره موفق شد همگان را متقاعد کند که حضور دیدگاه های مختلف در این سایت نهایتاً به نفع فضای فکری استان است. البته در همین بین با نظارت مدیر سایت لینکهایی که دارای عنوانهای بعضاً توهین‌آمیز و فحاشی بودند از این محیط حذف شدند.
با توجه به اینکه این وبسایت هنوز مراحل تکمیلی خود را طی می کنید، طبیعی است که دارای نقاط ضعف فراوانی باشد اما مهمترین انتقادی که در حال حاضر به قزوین امروز وارد است نبود فرمول تعریف شده و ثابت برای انتقال لینکها از بخش لینکهای تازه به بخش لینکهای داغ است به طوری که گاهی برخی روزها اصلا چنین انتقالی صورت نمی گیرد و برخی لینکها چند روزی برای انتقال به بخش لینکهای داغ منتظر می مانند.
نقصان های مهم دیگری از جمله عدم امکان مدیریت و ویرایش لینکهای پیشین برای کاربر و عدم وجود دکمه خروج در همه صفحه های سایت برای استفاده کاربرانی که در محیط های عمومی از وب سایت استفاده می کنند، نیز در این سایت دیده می شود که قطعاً با اطلاعات و دانش مدیر سایت به زودی مرتفع خواهند شد.
در کل به عقیده اینجانب مدیریت سایت قزوین امروز تا به اینجا روند مطلوبی داشته است و می توان گفت "قزوین امروز" نه فقط موفقیتی دیگر برای علیرضا خدابخش، بلکه موفقیتی برای کل استان قزوین است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

بله. قزوین امروز محیط بسیار خوبی است برای آشنایی باافکار همه وبلاگ نویسان و پیشتازان عرصه مجازی. اما ای کاش ایشان با جدیت در مقابل لینکهای وابسته به رسانه های غرب ایستادگی میکرد. رسانه هایی که به جرآت و با وقاحت تمام به محضر امامزادگان قزوین و ائمه معصومین و مقدسات مردم توهین کردو مردم را در ابراز ارادت به ساحت مقدس آنان ، مورد تمسخر قرار داد. وجود چنین لین هایی در قزوین امروز ، هم برای شخص ایشان و هم جلوه بیرونی این استان، بد تمام خواهد شد.